Hopp direkte til innhold

Pressemelding - MOBILSELSKAPET DIPPER BLIR TALKMORE BEDRIFT


Mobilselskapet Dipper fusjonerer med Talkmore og blir til Talkmore Bedrift.

29. januar 2021

MOBILSELSKAPET DIPPER BLIR TALKMORE BEDRIFT

Mobilselskapet Dipper fusjonerer med Talkmore og blir til Talkmore Bedrift. De to lavpris-selskapene slår seg sammen for å styrke totaltilbudet og vinne lavprisposisjonen i både privat- og bedriftsmarkedet.

1. mars vil Dipper få nye farger og nytt navn. Dipper ble etablert som et rendyrket bedriftstilbud mot små og mellomstore bedrifter i 2013, og har de siste seks årene kunnet skryte av å ha Norges mest fornøyde kunder i EPSI-kåringen. Nå innlemmes merkevaren i søsterselskapet Talkmore, og danner nye Talkmore Bedrift.

- Både Dipper og Talkmore har solide posisjoner i henholdsvis bedrifts- og privatmarkedet. Vi ser et stort potensial i å skape et enda bedre tilbud for våre kunder ved å utnytte kompetanse og tjenesteutvikling på tvers. I den forbindelse drar vi nytte av det formidable arbeidet som er lagt ned i Dipper og den unike kompetansen Dipper-ansatte har om bedriftsmarkedet. Nå har vi én, felles organisasjon og skaper en ny vei fremover sammen, sier John Sebastian Schmidt Slørdahl, administrerende direktør i Talkmore.

Totalt 100 ansatte

Fusjonsarbeidet har pågått siden juni i fjor. De 25 ansatte i Dipper har allerede blitt en del av Talkmore, og selskapene deler lokaler i Karvesvingen 5 på Hasle i Oslo. Totalt vil Talkmore telle rundt 100 ansatte etter fusjonen, og det har ikke vært noen nedbemanninger som følge av fusjonsprosessen.

- Med denne fusjonen blir Talkmore en enda mer komplett mobilleverandør, med lave priser og full Telenordekning til både privat- og bedriftsmarkedet, samt markedets enkleste og ærligste strømtilbud fra Talkmore Strøm, fortsetter Slørdahl.

Nytt navn på fakturaen

Dipper har i dag rundt 50.000 bedriftskunder og en markedsandel på rundt 3 prosent. Fra 1. mars overføres alle kundene til Talkmore Bedrift, men trenger ikke bytte SIM- kort.

- Fusjonen får ingen praktiske konsekvenser for kundene, bortsett fra et nytt navn øverst på fakturaen. De vil fortsatt kunne nyte godt av lave priser, den beste kundeservicen og full Telenordekning. I tillegg lanserer vi noen nye kundefordeler, blant annet lørdagsåpen kundeservice, rabatt på privatabonnement til familiemedlemmene, strøm til familien og gode rabatter ved kjøp av mobiltelefon, sier Slørdahl.

Ny ledergruppe

Både Dipper og Talkmore jobber etter agil arbeidsmetodikk, der kontinuerlig læring og kundeorientering er sentralt. Talkmore vil samlet ha over 400.000 kunder etter fusjonen, og den nye organisasjonen får et forsterket team på både IT, marked, salg, produktutvikling og kundeservice. Siden 1. juni i fjor har selskapet etablert en ny ledergruppe, bestående av elleve personer, deriblant flere fra Dipper.

Dippers leder for pris og produkt, Sindre Johansen, er ny leder for bedriftsmarkedet i Talkmore, CFO Andreas Lindal tar rollen som Talkmores salgsdirektør, mens markedssjef i Dipper, Gerd Stilloff Løland, er ny leder for kommunikasjon og organisasjonsutvikling. Eivind Antonio Johansen fortsetter å lede salgsstyrken i bedriftsmarkedet.

For mer informasjon, kontakt:

John Sebastian Schmidt Slørdahl
Administrerende direktør
974 13 836

 

Gerd Stilloff Løland
Direktør for kommunikasjon og organisasjonsutvikling
995 94 980

 

Om Talkmore

Talkmore ble startet i 2004, som Norges første rendyrkede nettbaserte mobilabonnement. Talkmores målsetting er, og har alltid vært, å tilby gode mobilabonnement til konkurransedyktige priser. I 2007 ble Talkmore kjøpt opp, og er nå heleid av Telenor. Høsten 2020 ble Talkmore Strøm lansert, Norges enkleste lavpris-abonnement på strøm, garantert uten påslag og skjulte gebyrer. Talkmore har ca. 100 ansatte og hovedkontor på Hasle i Oslo. Fra 1. mars 2021 blir Dipper fusjonert inn i Talkmore og selskapet får dermed en betydelig posisjon for de kostnadsbevisste kundene i privat – og bedriftsmarkedet.

 

Dipper og Talkmore er hver for seg suksesshistorier i det norske mobilmarkedet. Sammen har vi et solid fundament å bygge videre på. Det viktigste i denne fusjonen har vært og er å skape en kundeorientert bedriftskultur bygget på åpenhet og læringslyst. Fornøyde kunder skapes av engasjerte medarbeidere, sier Gerd Stilloff Løland, direktør for kommunikasjon og organisasjonsutvikling.