Hopp direkte til innhold

Dipper blir Talkmore Bedrift

Fra 1. mars 2021 bytter Dipper farger og navn og blir til Talkmore Bedrift.

Bortsett fra navneendringen blir det meste som før.  Kundene trenger ikke å bytte SIM-kort, nummeret til kundeservice er fremdeles 06020 og det er de samme, blide, hyggelige folkene som svarer på telefon og e-post. Telenor-dekningen er selvsagt fortsatt den samme som Telenor-kundene får. Og sist, men ikke minst; hjertene våre banker fremdeles for alle heltene i de små og mellomstore bedriftene. Det er dere som bygger Norge!

Nye kundefordeler

Som Talkmore Bedrift-kunde, får bedriften din flere nye kundefordeler (gjelder fra 1. Mars 2021)

• Utvidete åpningstider: Kundeservice 06020 utvider åpningstidene fra kl. 08-17 på hverdager til også å gjelde lørdager kl. 10-14.
  • Rabatt på mobiltelefoner: Dere kan kjøpe mobiltelefoner på talkmore.no med 1000 kroner i rabatt.
  • Rabatt på abonnement til familien: Familiemedlemmer kan få rabatt på mobilabonnement hos Talkmore. Dere får 20% rabatt på Fritt-abonnement og 10% rabatt på Talkmore Familie-abonnement.
  • Ærlig og rimelig strømtilbud: ...og du kan få markedets enkleste og ærligste strømtilbud fra Talkmore Strøm hjemme, med et fast, lavt månedsbeløp på 49 kroner + løpende priser direkte fra strømbørsen.

Dette blir som før:

• FOLKA: Alle ansatte i Dipper jobber nå i Talkmore Bedrift. Det vil si at du kan forvente den samme, gode servicen og det samme engasjementet for alle heltene i de små og mellomstore bedriftene!
  • KUNDESERVICE: Samme kundeservice på telefon 06020, med de samme, blide og serviceinnstilte medarbeiderne :)
  • TELENORDEKNINGEN: Telenordekningen er den samme du er vant til –  Norges beste mobildekning (Ookla 2020)
  • PRISENE OG PRODUKTENE: Du beholder selvsagt priser, abonnement og betingelser
  • PÅLITELIGHET: Forutsigbare eierforhold – Talkmore eies 100% av Telenor og det betyr forutsigbarhet og langsiktighet i kvalitet, service og drift.
  • BEDRIFTSNETT: Bedriftsnett blir det samme du har i dag, men vi jobber selvsagt hele tiden for å forenkle og forbedre det.
  • SIM-KORT: Du trenger ikke bytte SIM-kort.
  • HELE EUROPA: Hele Europa, ikke bare EU: Du kan fortsatt bruke abonnementet ditt som hjemme i hele Europa, ikke bare EU.
  • INGEN LITEN SKRIFT: Det blir fortsatt ingen liten skrift eller skjulte gebyrer, det er kundevennlig!
  • INGEN BINDING: Talkmore og Talkmore Bedrift liker også frivillige kundeforhold, akkurat som Dipper.

Spørsmål og svar

• Hvilke endringer medfører dette for kundene?
    • Det meste vil være det samme, og så får kundene noen fordeler i tillegg. Talkmore Bedrift-kundene vil kunne kjøpe mobiltelefoner med 1000 kroner rabatt i nettbutikken til Talkmore. I tillegg blir det lørdagsåpen kundeservice og mulighet til å få Talkmore Strøm med samme fastpris pr måned som privatkundene til Talkmore (kr 49) . Man trenger feks ikke bytte sim-kort og Telenor-dekningen er den samme, gode som Telenor-kundene får.

• Vil rabattene vi har være de samme?
    • Ja. Priser, abonnementer og betingelser blir det ingen endringer på.

• Hvem skal jeg betale til?
    • Det blir samme bankkonto som dere betaler til dag.

• Jeg betaler via EHF i dag. Må jeg endre noe?
    • Du trenger ikke endre noe for å sikre at betalingene skal gå i orden. Men vi vil fakturere fra nytt organisasjonsnummer og navn, så om du har automatisert kontoføring i regnskapssystemet, må disse reglene oppdateres med nye opplysninger.

• Får jeg med rollover data?
    • Ja, det gjør du. Akkurat som før. Og du får også rollover på ekstra datapakker som før.

• Vil jeg få en annen dekning?
    • Dekningen er den samme, gode Telenordekningen. Norges beste mobildekning, i følge Ookla i november 2020.

• Jeg har utkjøpshjelpavtale; Vil den endres?
    • Priser og betingelser endres ikke og avtaleforhold overføres sømløst til Talkmore.

• Må jeg sette opp Bedriftsnett på nytt?
    • Du må ikke foreta deg noe med Bedriftsnett.

• Vil åpningstidene være de samme?
    • Åpningstidene blir utvidet til lørdager, endelig!  Åpningstider hverdager blir fremdeles 0800-1700, og lørdager blir åpningstiden 10-14. Telefonnummeret blir som før; 06020.

• Jeg har akkurat blitt kunde, men ikke portert enda. Må jeg endre dato?
    • Du trenger ikke å foreta deg noe. Porteringer vil gå som planlagt. Velkommen som kunde. Vi skal jobbe for å gjøre deg og bedriften din fornøyd :)

• Er det fortsatt ingen binding? Ja, ingen binding. Vi liker som kjent frivillige kundeforhold.

• Hva skjer med bedriftsavtalen mellom bedriften din og Dipper? Den overføres sømløst fra Dipper og du trenger ikke å foreta deg noe.

• Vil prisene endre seg? Priser og betingelser forblir de samme som tidligere.

• Påloggingsinformasjon? Du og bedriften din beholder de brukernavn og passord (Min Side, Min Bedrift og Bedrift) som du har nå.

• Må jeg aktivt gjøre noen endringer? Må jeg bytte SIM kort?
    • Du trenger ikke å gjøre noe :). Bortsett fra å glede deg over å kunne kjøpe mobiltelefon med 1000 kr rabatt, ha lørdagsåpen kundeservice og å kunne kjøpe rimelige mobilabonnement til familien din, selvsagt!

• Er dere fortsatt Miljøfyrtårn?
    • Som kjent er Dipper Miljøfyrtårnsertifisert, og arbeidet med å gjøre Talkmore Miljøfyrtårnsertifisert starter asap. Karvesvingen 5 er regnet som et av Europas smarteste bygg, vi har kildesortering i lokalene, og setter miljøsertifisering høyt oppe på lista når vi velger leverandører og samarbeidspartnere.

• Har dere fortsatt avtale med forbundet jeg er medlem av?
    • Det blir ingen endringer i priser og betingelser, men mest av nysgjerrighet; hvilket forbund er du medlem av, så skal jeg sjekke?

• Får vi fortsatt hele Europa inkl. eller kun EU?
    • Du kan bruke mobilen som hjemme i hele Europa. Forhåpentligvis får vi alle mer glede av det i tiden som kommer.

• Kan jeg få Knightflix på mobilen? Selvsagt, om du er fan av science fiction, da! https://www.youtube.com/watch?v=yBpev-Ne1OA

• Kan jeg fortsatt nå dere på den samme facebook-siden?
    • Ja, du kan fortsatt få hjelp av oss på Facebook. Bare at snart heter siden Talkmore Bedrift, og ikke Dipper :). Og det er de samme folka som hjelper deg der, som på Kundeservice 06020. I tillegg utvider vi åpningstidene til lørdager 10-14, vi er klare for å hjelpe deg og bedriften din.

• Kan jeg nå bytte leverandør selv om jeg har en utkjøpsavtale?
    • Avtaleforhold blir automatisk overført, så samme betingelser gjelder som på den avtalen din bedrift har med Dipper.

• Kan jeg som bedriftskunde verve kunder til Talkmore? Får jeg også Norwegian cashpoints?
    • Nei, dessverre, det kan du ikke. Men om du er bedriftskunde kan du få bra tilbud på privat-abonnement hos Talkmore.

• Fremtidige endringer av pris – får jeg Talkmorepriser/samme priser som jeg betaler for barna mine med Talkmore privatabonnement?
    • Nei, det skjer ingen endringer på priser eller avtaler

• Ventetider i KS – må jeg vente blant privatkunder på å komme gjennom?
    • Nei, vi vil fortsatt ha den samme gjengen på 06020 som sitter klar til å hjelpe deg med bedriftsutfordringene.

• Talkmore er jo kanskje større og mer kjent – vil vi drukne i en stor kundemasse mtp oppfølging, service, fleksibilitet etc?
    • Nei, vi slår oss sammen for å være flere smarte hoder sammen, som kan sikre enda bedre løsninger fremover. Det er de samme folka som jobber i Talkmore Bedrift som du kjenner fra Dipper. Samme gjengen :-)

• Noen av mine ansatte har privatabonnement fordi de ikke trenger Bedriftsnett. Vil jeg kunne få disse inn på samme faktura osv nå, uten å måtte betale for Bedriftsnett?
    • Nei, dessverre, det blir to fakturaer. Men vi tilbyr gode priser på privatabonnement på talkmore, sjekk gjerne det.

• Nå som dere blir et større selskap – får dere snart støtte for eSIM til Apple Watch?!?
    • Det er ingen – noone – som savner eSIM til Apple Watch more than we do. Vi jobber med saken, men det er ikke så rett frem som man kanskje skulle tenke seg, og vi er avhengige av å ha med oss Apple i prosessen også. Vi gir oss ikke, men vi må være ærlige og innrømme at dette er avansert på mange måter, ikke bare teknisk, og vi er langt unna

• Bedriften min er kunde hos Talkmore allerede, vil jeg kunne benytte meg av tjenester og fordeler som finnes for Talkmore Bedrift? Som f.eks bedriftsnett og Hele Europa
    • Ja, det er mulig, men det forutsetter at abonnementene deres flyttes fra privat over på bedrift. Portering, simbytte, sette opp bank-ID på nytt osv, priser fra Bedriftsporteføljen osv.

• Talkmore har tjenester som Talkmore Bedrift  ikke har (Ekstra utland, Full Kontroll o.l). Kan jeg som Talkmore Bedriftskunde benytte meg av disse tjenestene?
    • Nei, på nåværende tidspunkt er det noe forskjell på noen av tjenestene for privat og bedrift.

• Bedriften min er kunde hos Talkmore i dag, skal våre nummer på noe tidspunkt overføres til Talkmore Bedrift?
    • Det finnes mange gode argumenter for bedrifter å flytte over til Talkmore Bedrift, feks Bedriftsnett og roam like home i hele Europa, men vi tvinger ingen :)